Ta strona używa Javascript. Proszę włączyć JS w przeglądarce.

Jak w naturalny sposób zapobiegać i pozbyć się żylaków

Mniejsze problemy z żyłami i żylakami powstają wtedy, gdy żyły staja się powiększone i wychodzą pod powierzchnię skóry tworząc tzw. żylaki zewnętrzne. Nie jest to, aż tak niebezpieczne jak zatory, które mogą powstać wewnątrz żył. Ten drugi typ żylaków może prowadzić do powstawania różnych schorzeń m.in. związanych z sercem, układem oddechowym i również doprowadzić do wylewu. Domowe leczenie jest zalecane osobom, które mają objawy żylaków zewnętrznych i niżej opisane porady mogą przynieść efekty. Często takie żylaki pojawiają się u osób, które stoją lub siedzą zbyt długo w niezmiennej pozycji, z braku ruchu oraz złego odżywiania. Bardziej narażone są osoby, które często zakładają nogę na nogę, kobiety w ciąży oraz osoby starsze, niemałe znaczenie mają również geny. Oto kilka rad, jak w naturalny sposób sobie pomóc i zmniejszyć dyskomfort.

Codzienny ruch

Jest niezbędny do tego, aby poprawić krążenie w nogach. Najlepsze są spacery, jazda na rowerze, aerobic. Możesz też samemu ćwiczyć stopy – robiąc z nimi tak jakbyś naciskał pedał gazu w samochodzie. Kolejno - całe nogi podnoś i obracaj zgodnie ze wskazówkami i przeciw wskazówkom zegara. Powtarzaj to codziennie, rezerwując po kilka minut na każde z ćwiczeń. A jeśli masz wątpliwości czy akurat te ćwiczenia są odpowiednie, to zapytaj dietetyka o poradę, on dobierze ruch specjalnie do Twoich potrzeb.

Zbilansowana dieta

Odpowiednie pożywienie i dostarczenie do organizmu potrzebnych wartości odżywczych, chroni przed takimi dolegliwościami. Spożywanie owoców (zwłaszcza leśnych, ze względu na dużą zawartość flawonoidów), warzyw, które zawierają dużo błonnika, dobrej jakości białka np. z nasion roślin strączkowych oraz orzechów, migdałów oraz dużej ilości wit. C z pożywienia - również poprawi krążenie i pomoże wytworzyć więcej kolagenu w organizmie, który jest niezbędny do budowy tkanki i żył. Zaleca się również picie dużej ilości wody.

Zrzuć zbędne kilogramy

Jeśli jesteś ociężały i masz nadwagę, często nie masz ochoty się ruszać. Skutkuje to zastojem w mięśniach u nóg, przez co krew słabiej krąży i te zastoje tworzą się również w żyłach. Poza tym ludzie z nadwagą mają więcej krwi niż szczupłe osoby, co powoduje, że i żyły są bardziej obciążone.

Wybieraj odpowiednie obuwie i ubrania

Unikaj wysokich obcasów, lepsze będą na płaskim z dobrą podeszwą. One pomagają by łydki pracowały ciężej a to oznacza lepszą kondycję żył. Sportowe buty, nawet takie z otworami – też są niezłym pomysłem, ponieważ pomogą w lepszej cyrkulacji krwi. Unikaj również obcisłych ubrań zwłaszcza takich, które opinają twój pas, twoje nogi czy pachwiny.

Ruszaj nogami i podnoś je częściej do góry – najlepiej ponad poziom swojego serca

Jeśli masz siedzącą pracę i zbyt często się nie poruszasz to rób krótkie przerwy i przejdź się dookoła aby usprawnić pompowanie krwi do żył. W domu można również poleżeć, kładąc swoje nogi trochę wyżej np. na kilka poduszek i tak trzymać przez kilkanaście minut, pozwoli to na pozbycie się bólu w nogach, a grawitacja pomoże dopompować krew z nóg do serca. Można również tak spać.

Wystrzegaj się siedzenia oraz stania przez długi czas

Zalecane jest, by poruszać się z miejsca co pół godziny- na kilka minut, by porozciągać się i rozluźnić mięśnie (to również bardzo dobrze zrobi dla kręgosłupa). I nie nakładać nogi na nogę, ponieważ to powoduje większe problemy z krążeniem.

Sprawdź czy twoje siedzenie jest odpowiednie

Trzeba zobaczyć, czy nasze krzesło nie jest zbyt głębokie dla naszych nóg. Jeśli noga w zgięciu przylega do krzesła, to nie jest ono dobrze dopasowane, ponieważ uciska to żyły i nie ma dobrego przepływu krwi. Warto czasami usiąść na brzegu krzesła, tak aby zgięcia nóg nie dotykały krawędzi krzesła.Przy takich dolegliwościach można również skorzystać z medycyny niekonwencjonalnej(np. refleksologii nóg) która zna dobre sposoby na to aby sobie poradzić z takimi objawami.Źródło: http://www.mayoclinic.orgZdjęcie: galeria google