Ta strona używa Javascript. Proszę włączyć JS w przeglądarce.

Kapusta kiszona

Mega zdrowa, kapusta kiszona.

  • 15 kg poszatkowanej, białej kapusty z marchewką
  • 250 gram soli
  • liście laurowe
  • ziele angielskie

Kapustę trzeba kłaść warstwami, najlepiej do dużego glinianego naczynia. Każdą warstwę posypywać solą i dodawać 2 ziela angielskie oraz liście laurowe. Dozować ilość przypraw, w zależności od tego, czy ktoś lubi bardziej aromatyczną czy też mniej. Każdą warstwę powinniśmy dobrze ugnieść, tak żeby kapusta puściła sok. Potem sól resztę soku z niej wyciągnie. Jak już to zrobimy, to na sam wierzch kapusty kładziemy talerz, taki który się mieści do garnka po czym go dociskamy, w ten sposób aby sok wypłynął na wierzch. Obciążamy talerz czymś ciężkim, tak aby sok nie poszedł na dół (musi się utrzymywać na powierzchni a kapusta ma być pod spodem). Garnek należy przykryć czystą gazą lub czymś podobnym. Tak przygotowana kapusta ma stać 2-3 tygodni, w ciepłym miejscu. Podczas tej fermentacji tworzą się dobroczynne bakterie kwasu mlekowego. Po tym czasie powinniśmy ją przenieść w chłodne miejsce np.na balkon (jeśli ktoś posiada). Można również włożyć ją do słoików i przetrzymywać w chłodnym miejscu. Jedzenie codziennie takiej kapusty - zwłaszcza na czczo - zabija pasożyty, podwyższa odporność organizmu, ze względu na obecność pozytywnych bakterii, więc warto włączyć ją do codziennego jadłospisu aby poczuć się dobrze i zdrowo!

Smacznego!Zdjęcie: panaceja.pl

Tags: