Ta strona używa Javascript. Proszę włączyć JS w przeglądarce.

Pesto z jarmużu

Czy słyszeliście, że aby móc zjeść jarmuż, to powinniście go najpierw ugotować? - nie ma nic bardziej mylnego!Wszystkie warzywa można a nawet powinno się jeść świeże, surowe ze względu na dużą zawartość witamin, które podczas gotowania i obróbki termicznej się ulatniają. A jarmuż posiada ogromną ilość antyutleniaczy, a zwłaszcza sulforafanu - związku, który ma właściwości przeciwnowotworowe.Teraz nie jest na niego sezon, ale nadal można go dostać np.w Biedronce. Jest paczkowany po 200 gr. cena ok 4 zł.Polecam pesto z jarmużu (oczywiście surowego)

  • 100 gram liści jarmużu (powinien być dobrze umyty, osuszony i obrany z grubych łodyg)
  • 1 dojrzałe awokado
  • 40 gram migdałów (wcześniej podgrzanych w piekarniku)
  • 40 gram orzechów włoskich
  • 4 ząbki czosnku (wyciśnięty przez praskę)
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
  • pieprz i sól, przyprawy do smaku

Najpierw mielimy w blenderze: jarmuż, awokado i czosnek oraz przyprawy, wyjmujemy dość dobrze zmieloną "papkę". Wrzucamy potem orzechy i również mielimy, ale nie na pył tylko na drobne części. Wyjmujemy i mieszamy wszystko z oliwą. Odstawiamy na jakiś czas, żeby naszło smakiem. Pesto można smarować na kanapki oraz podawać z dzikim ryżem czy pełnoziarnistym makaronem.Można posypać vegańskim parmezanem.Receptura tu: http://www.ezontho.comRobi się w 10 minut.Smacznego!Zdjęcie: panaceja.pl

Tags: